§ 1. PRZEDMIOT REGULAMINU
Niniejszy regulamin (dalej: Regulamin) określa przedmiot oraz sposób świadczenia usług najmu dobowego, zasady odpowiedzialności i pobytu na terenie Obiektu (zdefiniowanego poniżej) oraz stanowi integralną część umowy najmu.
Umowa uważana jest za zawartą w momencie, w którym dochodzi do dokonania rezerwacji, w sposób opisany w § 2 Regulaminu. Dokonując rezerwacji, Najemca potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem oraz w pełni akceptuje jego warunki i zobowiązuje się go przestrzegać, a także zapewnić, że Osoby Upoważnione i Goście Najemcy zapoznają się z Regulaminem i będą go przestrzegać, a także wyrażają zgodę na umieszczenie ich danych osobowych w bazie danych i ich przetwarzania na potrzeby świadczenia przez Wynajmującego usług.
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
Cena Najmu – całkowity koszt najmu Lokalu w Okresie Najmu, obliczony na podstawie aktualnych stawek stosowanych przez Wynajmującego wskazanych przy rezerwacji (stawek za jedną Dobę Najmu, stawek za określoną liczbę Dób Najmu - np. tygodniowych);
Doba Najmu – przyjęty czas najmu, który rozpoczyna się o godzinie 16:00 w dniu przybycia do Obiektu, a kończy o godzinie 10:00 następnego dnia;
Gość Najemcy – osoba trzecia, która krótkotrwale przebywa w Lokalu wynajmowanym przez Najemcę;
Lokal – apartament mieszkalny albo dom położony na terenie Obiektu, przeznaczony do wynajmu krótkoterminowego (dobowego), objęty rezerwacją dokonaną przez Najemcę;
Najem – najem dobowy, który rozumiany jest jako oddanie przez Wynajmującego Lokalu do czasowego używania przez Najemcę, w celu krótkotrwałego zakwaterowania w zamian za umówioną Cenę Najmu;
Najemca – osoba dokonująca rezerwacji i podpisująca kartę rejestracji, a gdy zrobiły to różne osoby – za Najemcę uznaje się osobę, która podpisała kartę rejestracji; w takim przypadku prawa i zobowiązania osoby, która dokonała rezerwacji przechodzą na osobę, która podpisała kartę rejestracji i stała się Najemcą z chwilą złożenia podpisu pod kartą rejestracji, na co Osoby te i Wynajmujący wyrażają zgodę;
Obiekt – Osada Matygówka położona w Gliczarowie Górnym przy ul. Matygówka 54;
Okres Najmu – liczba Dób Najmu wskazana przez Najemcę przy rezerwacji, przy czym Okres Najmu rozpoczyna się o 16:00 pierwszej Doby Najmu, a kończy o godzinie 10:00 ostatniej Doby Najmu;
Osoba Upoważniona – osoba przebywająca z Najemcą w Lokalu w Okresie Najmu w ramach liczby osób wskazanej przy rezerwacji;
Recepcja – recepcja znajdująca się na terenie Obiektu;
Strona Internetowa – strona internetowa Wynajmującego znajdująca się pod adresem www.osadamatgowka.pl;
Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, o których mowa w art. 221 kodeksu cywilnego, jak i do przedsiębiorców, o których mowa w art. 431 kodeksu cywilnego
§ 2. ZASADY DOKONYWANIA REZERWACJI
Rezerwacji najmu Lokalu można dokonać na następujące sposoby:
telefonicznie pod numerem (+48) 608 88 68 78, we wszystkie dni tygodnia w godzinach od 10:00 do 18:00;
drogą mailową na adres: kontakt@osadamatygowka.pl;
poprzez system rezerwacyjny znajdujący się na Stronie Internetowej;
osobiście w Recepcji;
poprzez portal rezerwacyjny (np. booking.com)
Dokonując rezerwacji należy podać następujące dane: datę przyjazdu, datę wyjazdu, dane osobowe oraz kontaktowe osoby dokonującej rezerwacji (imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu), a także liczbę osób, które będą przebywać w Lokalu w Okresie Najmu. Wynajmujący nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowe uzupełnienie przez Najemcę formularza rezerwacyjnego, a także za błędne dane wskazane przez niego przy dokonywaniu rezerwacji. Wynajmujący nie ponosi także odpowiedzialności za awarie lub niedostępność systemu rezerwacyjnego oraz za następstwa tym spowodowane.
Warunkiem dokonania skutecznej rezerwacji jest potwierdzenie dokonania rezerwacji przez Wynajmującego, a także opłacenie przez Najemcę opłaty rezerwacyjnej. Wysokość opłaty rezerwacyjnej, wynosi minimum 50 % Ceny Najmu i musi zostać przez Najemcę uiszczona – w zależności od wybranej metody płatności – w trakcie dokonywania rezerwacji albo najpóźniej w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym otrzymał on od Wynajmującego potwierdzenie dokonania rezerwacji. Opłata rezerwacyjna może wynosić 100 % Ceny Najmu.
W przypadku nieuiszczenia przez Najemcę opłaty rezerwacyjnej, w wysokości
i terminie wskazanym w punkcie poprzednim, rezerwacja ulega anulowaniu.
Osoba dokonująca rezerwacji musi mieć ukończone 18 lat.
Koszt anulowania rezerwacji jest determinowany przez okres, jaki pozostał do rozpoczęcia Okresu Najmu. W razie braku odmiennych postanowień uzgodnionych pomiędzy Wynajmującym i Najemcą na piśmie (w tym za pomocą maili):
anulowanie rezerwacji do czternastego dnia przed datą rozpoczęcia Okresu Najmu jest bezpłatne. Wówczas Wynajmujący jest zobowiązany do zwrotu opłaty rezerwacyjnej w pełnej wysokości w terminie 14 dni, licząc od dnia anulowania rezerwacji;
w przypadku anulowania rezerwacji w okresie krótszym niż czternaście dni przed datą rozpoczęcia Okresu Najmu, do ósmego dnia przed tą datą, Wynajmujący obciąży Najemcę opłatą za anulowanie rezerwacji w wysokości 50 % Ceny Najmu. Wynajmujący jest zobowiązany do zwrotu różnicy pomiędzy kwotą wniesionej opłaty rezerwacyjnej a ww. opłatą w terminie 14 dni, licząc od dnia anulowania rezerwacji;
w przypadku anulowania rezerwacji w okresie od siódmego dnia przed datą rozpoczęcia Okresu Najmu, Wynajmujący obciąży Najemcę opłatą za anulowanie rezerwacji w wysokości 100 % Ceny Najmu.
Numer konta do dokonywania wpłat tytułem opłaty rezerwacyjnej i ceny najmu w mBank S.A. to: 85 1140 2004 0000 3502 8232 4557.
Najemcy nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy z zakresu usług zakwaterowania, zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 3. ZASADY PŁATNOŚCI
Opłata rezerwacyjna stanowi przedpłatę na poczet Ceny Najmu. Pozostałą Cenę Najmu należy uiścić nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem Okresu Najmu i w sposób wskazany podczas dokonywania rezerwacji. Brak wpłaty pozostałej Ceny Najmu w tym terminie będzie równoznaczny z anulowaniem rezerwacji na zasadach określonych w § 2 ust. 7.
W przypadku skrócenia przez Najemcę swojego pobytu w jego trakcie, Cena Najmu za pozostały Okres Najmu nie podlega zwrotowi. W przypadku skrócenia pobytu przed jego rozpoczęciem, § 2 ust. 7 stosuje się odpowiednio, przy czym opłatę za skrócenie pobytu nalicza się za anulowane Doby Najmu.
Walutą płatności jest złoty polski (PLN). Wszelkie dodatkowe opłaty związane z formą dokonywania płatności, w tym także kosztem przewalutowania na złoty polski, obciążają Najemcę.
Ceny Najmu zawierają podatek VAT.
Należność za inne usługi niż Najem musi zostać przez Najemcę uregulowana dodatkowo, bezpośrednio w Recepcji.
§ 4. ZAKWATEROWANIE I KAUCJA
Lokal będzie gotowy do wydania Najemcy w pierwszym dniu Okres Najmu od godziny 16:00.
Odbiór i zwrot kluczy jest możliwy w Recepcji, w godzinach od 8:00 do 18:00
lub w innych godzinach po uprzednim ustaleniu tego z personelem Wynajmującego.
Przy zakwaterowaniu i odbiorze kluczy Najemca zobowiązany jest okazać swój dokument tożsamości tj. dowód osobisty lub paszport w celach identyfikacyjnych (w tym potwierdzenia, czy jest osobą, która dokonała rezerwacji i dokonała opłaty rezerwacyjnej) oraz czytelnie wypełnienia i podpisać kartę rejestracji, zawierającą m.in. dane wskazane w § 2 ust. 3.
Odmowa wykonania którejkolwiek z czynności wymienionych w ust. 3 niniejszego § może skutkować niewydaniem kluczy do Lokalu Najemcy. Wynajmujący nie wyda kluczy Najemcy, jeżeli Najemca lub Osoby Upoważnione są pod wpływem alkoholu, środków odurzających bądź zachowują się agresywnie lub stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla siebie lub dla innych osób oraz mienia. Odmowa wydania kluczy z ww. przyczyn będzie równoznaczna z anulowaniem rezerwacji przez Najemcę z powodów po stronie Najemcy na zasadach określonych w § 2 ust. 7.
Opuszczenie Lokalu i zdanie kluczy powinno nastąpić w ostatnim dniu Okresu Najmu, nie później niż do godziny 10:00 tego dnia. W przypadku nieopuszczenia Lokalu do godziny wskazanej w zdaniu poprzedzającym, Najemca zostanie obciążony dodatkową opłatą w wysokości 250,00 złotych za każdą kolejną, rozpoczętą godzinę przebywania w Lokalu, chyba że uzyskał wcześniej zgodę personelu Recepcji na bezkosztowe opuszczenie Lokalu po godzinie 10:00.
W przypadku nieopuszczenia Lokalu do godziny 10:00 i nieobecności o tej godzinie Najemcy w Lokalu, personel Wynajmującego jest uprawniony do wejścia do Lokalu pod nieobecność Najemcy, spakowania jego rzeczy i przeniesienia ich do Recepcji.
W takim przypadku Najemca zostanie obciążony dodatkową opłatą w wysokości 500,00 złotych.
W przypadku, gdyby Najemca podczas pobytu zgubił klucz do wynajmowanego Lokalu, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do naliczenia opłaty w wysokości 100,00 złotych.
Na wypadek pogorszenia stanu, uszkodzenia lub zniszczenia Lokalu, wyposażenia Lokalu, innych pomieszczeń Obiektu, czy też wyposażenia, urządzeń, elementów systemów i instalacji, budynków oraz naniesień znajdujących się na terenie Obiektu, spowodowanych przez Najemcę, Osoby Upoważnione lub Gości Najemcy, chociażby nieumyślnie, a także na wypadek konieczności pokrycia kosztów (kar pieniężnych, opłat dodatkowych itp.) opisanych w niniejszym Regulaminie, Wynajmujący zastrzega sobie prawo do poboru kaucji w wysokości 1.000,00 złotych w przypadku domu i 500,00 złotych w przypadku apartamentu, według wyboru Najemcy w formie gotówkowej bądź w formie preautoryzacji karty płatniczej. W przypadku preautoryzacji Najemca wyrazi zgodę na przejęcie przez Wynajmującego części lub całości ustalonej kwoty bez fizycznego udziału karty płatniczej Najemcy.
Najemca zobowiązany jest zawiadomić Wynajmującego o wystąpieniu jakiejkolwiek szkody, niezwłocznie po jej wykryciu.
Zwrot kaucji pobranej w formie gotówkowej następuje podczas wymeldowania, po sprawdzeniu przez personel Wynajmującego stanu Lokalu. W przypadku stwierdzenia pogorszenia stanu, uszkodzenia lub zniszczenia Lokalu, wyposażenia Lokalu, innych pomieszczeń Obiektu, czy też wyposażenia, urządzeń, elementów systemów i instalacji, budynków oraz naniesień znajdujących się na terenie Obiektu, kaucja zatrzymywana jest do czasu ustalenia wysokości spowodowanych zniszczeń i oszacowania kosztów naprawy.
Zwrot kaucji zablokowanej w formie preautoryzacji karty płatniczej następuje
w terminie zależnym od banku Wynajmującego i Najemcy (w zależności od banku, termin ten może wynosić nawet 14 dni roboczych).
W przypadku stwierdzenia przez Wynajmującego pogorszenia stanu, uszkodzenia lub zniszczenia Lokalu, wyposażenia Lokalu, innych pomieszczeń Obiektu, czy też wyposażenia, urządzeń, elementów systemów i instalacji, budynków oraz naniesień znajdujących się na terenie Obiektu po wymeldowaniu, które nie zostały zauważone wcześniej przez personel Wynajmującego, Wynajmujący poinformuje Najemcę drogą e-mailową o stwierdzonych zniszczeniach i kwocie pobranej na poczet usunięcia szkód.
Jeżeli szkody spowodowane przez Najemcę przewyższą wysokość pobranej kaucji, Najemca zobowiązany jest do pełnego pokrycia wartości szkody. Naprawienie szkody obejmuje straty, które Wynajmujący poniósł oraz korzyści (w tym przychody), które mógłby osiągnąć, gdyby szkody mu nie wyrządzono. Dla uniknięcia wątpliwości, w przypadku, gdyby w celu usunięcia szkody konieczne było wyłączenie któregokolwiek z domów albo apartamentów z użytku, szkoda obejmuje w szczególności równowartość stawek za najem stosowanych przez Wynajmującego za każdy rozpoczęty dzień, w którym lokale te były wyłączone z użytku.
Najemca ponosi pełną odpowiedzialność materialną za uszkodzenie lub zniszczenie Lokalu, wyposażenia Lokalu, innych pomieszczeń Obiektu, czy też wyposażenia, urządzeń, elementów systemów i instalacji, budynków oraz naniesień znajdujących się na terenie Obiektu (w tym ich usunięcie lub zabranie) spowodowane przez Najemcę, Osoby Upoważnione lub Gości Najemcy.
§ 5. WARUNKI KORZYSTANIA Z LOKALU
We wszystkich budynkach, a także na terenie całego obiektu, obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 07:00.
Zachowanie osób, korzystających z usług świadczonych przez Wynajmującego nie powinno zakłócić spokoju pobytu innych Najemców.
W każdym Lokalu obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, stosowania niedozwolonych używek oraz zażywania środków odurzających. Niezastosowanie się do powyższego zakazu przez osoby przebywające w lokalu, skutkuje nałożeniem na Najemcę kary pieniężnej w wysokości 1.000,00 złotych. Niezależnie od kary pieniężnej, o której mowa w zdaniu poprzednim, Najemca zostanie obciążony kosztami związanymi z doprowadzeniem lokalu do stanu sprzed naruszenia zakazu palenia, takimi jak np. czyszczenie chemiczne mebli tapicerowanych, wykładzin i innych tkanin, a także ich całkowita wymiana, ozonowanie lub malowanie pomieszczeń.
Dzieci, które nie ukończyły 18 roku życia, uprawnione są do przebywania na terenie obiektu jedynie pod nadzorem opiekuna prawnego.
Pobyt dzieci do lat trzech jest bezpłatny. Inne dzieci stanowią Osoby Upoważnione.
Przebywanie zwierząt w Lokalu oraz na terenie Obiektu możliwe jest wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z Wynajmującym i może wiązać się z dodatkową opłatą zgodnie z cennikiem Wynajmującego. Podczas całego czasu trwania najmu, Najemca jest zobowiązany w taki sposób sprawować pieczę nad zwierzęciem, aby nie stanowiło ono zagrożenia dla innych osób przebywających na terenie obiektu i ponosi pełną odpowiedzialność za jakiekolwiek szkody wyrządzone przez te zwierzęta. Ponadto, Najemca jest obowiązany do każdorazowego sprzątania nieczystości pozostawione przez zwierzę. W przypadku zaniechania przez Najemcę usunięcia nieczystości, Wynajmujący obciąży najemcę kwotą 100,00 złotych za każde dodatkowe sprzątanie.
W Lokalach wyposażonych w kominki, korzystanie z nich odbywa się na wyłączną odpowiedzialność i ryzyko Najemcy. Kominki można używać wyłącznie zgodniez ich przeznaczeniem, do palenia w nich drewnem, przy zamkniętych drzwiczkach komory spalania. Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabrania się pozostawiania rozpalonego kominka bez nadzoru osoby, która nie ukończyła 18 roku życia.
Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w Lokalach grzałek, żelazek, farelek i innych urządzeń elektrycznych, nie stanowiących wyposażenia Lokali lub Obiektu. Powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest również zasłanianie lub wyłączanie czujników dymu. Na terenie Obiektu obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz posiadania, przechowywania i używania przedmiotów niebezpiecznych takich jak broń, amunicja, materiały wybuchowe, materiały łatwopalne, czy produkty pirotechniczne, w tym także fajerwerki. W przypadku, gdy Najemca złamie zakazy opisane w zdaniu poprzedzającym, Wynajmujący jest uprawiony do naliczenia mu kary w wysokości 500,00 złotych za każdy przypadek naruszenia.
Na terenie Obiektu zabronione jest prowadzenie akwizycji oraz handlu obnośnego, poruszanie się na rolkach, wrotkach, deskorolkach, nartach, deskach snowboardowych, hulajnogach lub innych urządzeniach przeznaczonych do transportu osobistego, a także używania dronów.
W Lokalu może przebywać jedynie Najemca i Osoby Upoważnione. Przebywanie Gości Najemcy jest możliwe wyłącznie od godziny 07:00 do godziny 22:00. Maksymalna liczba Gości Najemcy wynosi 5 osób. W przypadku przebywania w lokalu większej liczby Gości Najemcy niż dopuszczalna lub stwierdzenia po godzinie 22:00 ich obecności, Najemca zostanie obciążony karą pieniężną w kwocie ryczałtowej w wysokości stawki za jedną Dobę Najmu.
Wszelkie imprezy, eventy, spotkania towarzyskie, spotkania okolicznościowe itp., możliwe są wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z Wynajmującym, uzyskaniu jego pisemnej zgody i zaakceptowaniu warunków finansowych.
W przypadku, gdyby naruszenia niniejszego Regulaminu przez Najemcę, Osobę Upoważnioną lub Gościa Najemcy oraz odmowa opuszczenia przez nich Lokalu lub Obiektu w przypadku zakończenia Okresu Najmu, odmowy wydania kluczy do Lokalu przez Wynajmującego lub nakazania przez Wynajmującego Najemcy opuszczenia Lokalu w trybie natychmiastowym spowodowały konieczność wezwania odpowiednich służb (w tym ochrony) Najemca zobowiązany będzie do pokrycia kosztów interwencji wezwanych służb.
§ 6. PRAWA I OBOWIĄZKI NAJEMCY
Najemca ma prawo przed zameldowaniem obejrzeć standard i warunki Lokalu.
Najemca po zameldowaniu akceptuje standard i warunki, bez możliwości uzyskania zwrotu Ceny Najmu za pobyt Najemcy w Lokalu.
Najemca zobowiązany jest do utrzymywania i zwrotu Lokalu w stanie zastanym (w tym pozostawienia umytych naczyń i sprzętów kuchennych przed wyjazdem). Przestawianie mebli (innych niż stoliki kawowe, krzesła i fotele) oraz sprzętów AGD/RTV jest zabronione. Niezastosowanie się do powyższego postanowienia, skutkować będzie naliczeniem Najemcy, dodatkowej opłaty za serwis porządkowy w wysokości 250,00 złotych.
Najemca nie może wprowadzać jakichkolwiek przeróbek ani innych trwałych zmian w Lokalu oraz budynków w Obiekcie. Najemca nie może wymieniać zamków ani dorabiać kluczy do Lokalu.
Jeżeli okres Najmu wynosi co najmniej dziesięć dni, Najemca jest uprawniony do zamówienia nieodpłatnego dodatkowego sprzątania Lokalu, wymiany ręczników i pościeli. W innych przypadkach, dodatkowe sprzątanie Lokalu, wymiana ręczników, czy pościeli są możliwe po uprzednim zgłoszeniu zapotrzebowania na daną usługę w Recepcji oraz zapłatę zgodnie z ustalonym cennikiem. Sprzątanie odbywa się na zasadach wskazanych w § 8 Regulaminu.
Najemca nie może przekazywać Lokalu w podnajem i do bezpłatnego używania osobom trzecim.
Wynajmujący oddaje Lokal do korzystania wyłącznie do celów mieszkalnych. Wykorzystywanie lokalu do innych celów, w szczególności komercyjnych i reklamowych, możliwe jest wyłącznie za uprzednią zgodą Wynajmującego i na warunkach finansowych ustalonych z Wynajmującym pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej.
W przypadku stwierdzenia przez Najemcę uchybień w zakresie świadczonych przez Wynajmującego usług, Najemca ma prawo złożyć reklamację na adres e-mail: kontakt@osadamatygowka.pl. Wynajmujący poinformuje Najemcę o przyjęciu reklamacji i rozpatrzy ją w ciągu 14 dni, licząc od dnia jej wpływu do Wynajmującego.
§ 7. PRAWA I OBOWIĄZKI WYNAJMUJĄCEGO
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Najemcę do Lokalu, a także za pozostawione przez Najemcę po zakończeniu Najmu przedmioty. Poniesione przez Wynajmującego koszty przechowania oraz utrzymania rzeczy w należytym stanie, a także koszty doręczenia rzeczy Najemcy, obciążają Najemcę.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności względem Najemcy z tytułu utraty (lub uszkodzenia) wniesionych na teren Obiektu, w tym do Lokalu, pieniędzy, papierów wartościowych, biżuterii, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu, pozostawionego na parkingu Wynajmującego.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności powstałe podczas pobytu Najemcy związane z: hałasem dochodzącym z innych Lokali, z ulicy, z pracami budowlanymi czy wykończeniowymi, jakie mogą być prowadzone na terenie sąsiednich nieruchomości oraz wokół nich. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostawie mediów (np. prądu, wody, Internetu, TV) z przyczyn niezależnych od Wynajmującego.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu roszczeń w przypadku zajścia nieszczęśliwych wypadków, obrażeń ciała lub śmierci Najemcy, Osób Upoważnionych, Gości Najemcy lub innych osób trzecich na terenie Lokali i Obiektu.
W okresie Najmu, osoby wyznaczone przez Wynajmującego i jego personel będą uprawnione do wstępu do Lokalu, m.in. w celu dokonania drobnych napraw, regulacji instalacji, sprawdzenia stanu lokalu, usunięcia śmieci, roztoczenia pieczy nad Lokalem i jego wyposażeniem, w tym pod nieobecność Najemcy. Zamiar wstępu do lokalu może zostać odpowiednio zaanonsowany (np. telefoniczne, poprzez poprzedzenie pukaniem do drzwi).
Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany zarezerwowanego przez Najemcę Lokalu na inny, o tej samej lub wyższej kategorii, za uzgodnioną Cenę Najmu.
Wynajmujący może odmówić przyjęcia osoby, która podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszyła Regulamin.
W przypadku uporczywego naruszania ciszy nocnej, spokoju pobytu innych Najemców, postanowień Regulaminu, a także w przypadku stwierdzenia przypadków dewastacji Lokalu, innych pomieszczeń Obiektu, czy też urządzeń, elementów systemów i instalacji, budynków oraz naniesień znajdujących się na terenie Obiektu (co obejmuje również przypadki zniszczenia wyposażenia Lokalu i Obiektu), nawet jednokrotnego naruszenia § 5 ust. 3 i 9, Wynajmujący ma prawo nakazać Najemcy wraz z Osobami Upoważnionymi i Gośćmi Najemcy opuszczenie Lokalu w trybie natychmiastowym, bez prawa do zwrotu Ceny Najmu za Doby Najmu pozostałe do zakończenia Okresu Najmu.
§ 8. SPRZĄTANIE
Usługa sprzątania będzie wykonywana w dniach ustalonych pomiędzy Wynajmującym a Najemcą, pomiędzy godziną 08:00 a 16:00. Zgłoszenia można dokonać w każdym czasie trwania Najmu w Recepcji.
Wynajmujący ponosi odpowiedzialność z tytułu wyrządzonych szkód w mieniu, będącym własnością Najemcy, powstałych w związku z wykonywaniem usługi sprzątania, obejmującą wyłącznie stratę o charakterze majątkowym.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za niezabezpieczone cenne mienie (gotówka, biżuteria, telefony komórkowe, laptopy, tablety, sprzęt fotograficzny, itp.).
Wynajmujący odpowiada za działania lub zaniechania osób, którym powierzył lub za pomocą których wykonuje usługi sprzątania, jak za działania własne.
§ 9. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH & KLAUZULA RODO
Dokonując rezerwacji Najemca wyraża zgodę na umieszczenie jego danych osobowych w bazie danych i ich przetwarzania na potrzeby świadczenia przez Wynajmującego usług.
Administratorem danych jest GG Słoneczny Stok Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie pod adresem ul. J. K. Chodkiewicza 7/36, 02-593 Warszawa, a z osobami nadzorującymi przestrzeganie zasad ochrony danych można się skontaktować mailem na adres kontakt@osadamatygowka.pl.
Wynajmujący wprowadził na terenie Obiektu monitoring wizyjny. Powzięte w wyniku monitoringu wizyjnego dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).
Dane osobowe przetwarzane będą w celu zawarcia i wykonania umowy o usługę hotelarską na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Przetwarzanie danych może zostać powierzone partnerom świadczącym usługi techniczne związane z systemami rezerwacji.
Dane osobowe przechowywane będą w celu realizacji umowy o świadczenie usług hotelarskich oraz w celu realizacji obowiązku przechowywania dokumentacji finansowo – podatkowej przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.
Osoba, której dane osobowe zostały pozyskane w związku z działalnością Obiektu, ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, a także do sprostowania, poprawiania, usuwania swoich danych oraz do ograniczenia przetwarzania danych, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora – w takim przypadku zostanie zaprzestane przetwarzanie danych w tym zakresie, chyba że są one niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, do przenoszenia danych, skorzystania z prawa do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Osoba ta ma również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
W celu skorzystania z praw określonych powyżej należy skontaktować się z administratorem.
ul. Matygówka 54
34-425 Gliczarów Górny
GG Słoneczny Stok sp. z o.o., ul. Jana Karola Chodkiewicza 7/36, 02-593 Warszawa, KRS 0000611464, NIP 5213728917.